Search This Blog

Search The Web

الاهلي الان

Share:

Monday, November 30, 2015

انا الصاحب اجمل دويتو منذ سنوات #مينا_عطا #محمد_شاهين #مصر #تحيا_مصر الولادة

صوتين مصريين تنافسا كثيرا و لكن

كنت اتابع على كل مواقع التواصل و انا بعيد عن الجيل و ستار أكاديمي لو شاهدت حلقة كل عامين يبقى شيء كويس و اقول في عقل بالي لسه فيه أصوات !!!!!     كلها خدع إعلامية و سوشيال ميديا 

 لكن فوجئت اليوم بصوتين اجمل ما يكون
فوجئت بدويتو رائع بمعنى الديو او الدويتو بصحيح  صوتين مصريين أصيلين يااااه هو لسه البلد دي ولادة لسه فيها جديد

يعني ابني حيلاقي ناس يسمعهم و يسمعهمولي لما اكبر شوية كمان

يا شباب انا من جيل تاني و لكن ايه الجمال و الستايل ده ياااه ده انا كنت بطلت اسمع أغاني ألتقيكم امامي على شاشة سي بي سي

لا يا جماعة شبابنا بوصلته صحيحة التشجيع اللي على تويتر و على الفيس مش من فراغ

انا من جيل عمرو دياب شريط ميال صدر و انا في عامي الأول الجامعي 

ولكن اليوم انا امام شاب مصري اسمه مينا عطا ستايل و صوت و يقدر ينافس كل اللي جايين من بره من لبنان او سوريا و يتفوق بسهولة بلغته القريبة الى قلبي 

اسيب مينا ألاقي محمد شاهين بيرد عليه صوت مصري اصيل فيه من كل واحد فينا لمحة جميلة صوت مصري اصيل شبه النيل  او شط إسكندرية 

الاتنين شبهي و شبه ابني و اخويا و صحابي و ولاد صحابي

الملحنين و المؤلفين المصريون لم يعد لديهم حجة عندنا صوتين مش صوت يمكنهم بسهولة اعادة السيطرة المصرية على سوق الغناء العربي

الأغنية جميلة و غناء كلا منهما يكمل الآخر مش دويتو و خلاص و كل واحد يغني كوبليه من اغنية كان ممكن يغنيها مطرب وحيد لا اغنية مكتوبة صح اووووي
امل و طاقة إيجابية و لكن الاجمل أصواتكم 
الاجمل ابتسامتكما 
الأجمل ثقتكم في انفسكم 

انا و الله بأكتب و انا متأثر في مجال مش مجالي و لكن انا شايف فيكم طاقة نور كبيرة داخلة الى الوسط الفني المصري 

ربنا يوفقكم اخواتي الصغار قوي او ابنائي بس ما تكبرونيش

No comments:

اخبار الحوادث

الكامل فى التاريخ

البيت بيتك

اخبار التعليم و نماذج كادر المعلمين مصر